Thursday, April 18, 2019

Recent buy: Unilever

Earlier in April I bought 13 shares of Unilever (UNA) for € 51,69 per share. The total amount of money invested is € 671,97. Unilever currently pays an annual dividend of € 1,55 per share so with this purchase my yearly dividend income increases with € 17 after tax.









I already own 37 shares, so as of now I own 50 shares. The main reasons for my purchase are:

  • Unilever currently seems fairly valued (P/E of 15x)
  • Unilever is a stable company which has performed nicely since I am an owner (since July 2013).
  • I want to increase my Euro-denominated positions to reduce the impact of forex-changes on my portfolio.

With my monthly deposits and dividend income I expect to do another purchase in three months.

What do you think of my purchase of Unilever? Are you currently looking to open (or add) a position in Unilever?

3 comments:

  1. Good job Dream. I added to my Unilever position too. They just announced a nice 6% dividend raise.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Snail, yeah I saw it earlier this week. That's a nice bonus as well :-)

      Delete
  2. Goda vänner, jag heter Antonio Laura från Lund-Sverige, jag är en medicinsk doktor med yrke, 45 år gammal. Vänligen läs mitt sanna liv vittnesbörd, jag har en positiv avsikt att denna information kommer att hjälpa någon att läsa denna artikel just nu för att återställa tillbaka brutna äktenskap och återställa förlorade kärleksförhållande inom 2 dagar. Efter att ha varit i förbindelse med Abeg Erickson i flera år bröt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka för att älska mig, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom , Jag frågade honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min kollega på arbetsvän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en kärleksstavningsrock som skulle kunna hjälpa mig att stava den tillbaka, men jag är den typ av person som aldrig trodde att kärleksspelldelen fanns eller fungerade som jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han berättade för mig att det inte var något problem att allt kommer att bli bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar kastade han stavningspartiet i luften och överraskande den andra dagen var det klockan 6.00. Min ex-kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag var så förvånad över att jag svarade telefonsamtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket . Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    ReplyDelete